Look by Linn

Sandras Brev

Min söta Sandra som var en av mina tärnor, valde att inte hålla ett tal på bröllopet. Men på presentbordet låg ett brev...

Till min vän Linn

En vän kan bejaka och skärpa alla sinnen.
Hon delar gärna tankar drömmar och minnen.

Hon lyssnar och besvarar och vågar alltid fråga.
Och när du är rädd kan hon få dig att våga.

Hon står vid din sida när livet är hårt.
Och hon får dig att skratta åt det som varit svårt.

En vän som bryr sig om dig för hon har dig kär.
Och hon älskar att se dig precis som du är.

Vi var bekanta, vi blev kompisar, vi är idag bästa vänner. Våra år tillsammans har inneburit allt från kärlek till förtvivlan, men framförallt har våra år inneburit mycket skratt och glädje.
Vi har alltid haft lätt att skratta oss igenom olika situationer oavsett vad det handlar om.
Vad är vänskap? Vänskap enligt mig är att acceptera varandras brister, se varandras styrkor och inte försöka att förändra varandra.
Vi har många gånger undrat vilken planet den andre kommer ifrån, men alltid kommit fram till att det inte spelar någon roll. Hon kan tänka, tycka och önska vad hon vill för att hon är min bästa vän.
Från den dagen vi blev vänner har vi upplevt mycket tillsammans. Allt från flytt ner till Halmstad - misslyckad hårblekning - bra grejer på Bangla Road - till söndagar på Maratonv. 24. Vi har minnen jag aldrig skulle vilja vara utan och jag är så glad över att få vara en del av ditt liv.
Idag Linn blir du inte bara någons bästa vän utan någons fru. Du ingår idag ett starkt band med den man du älskar mest i världen, Christofer Jeppsson. Ni har till uppgift att älska och värna om varandra i med och motgångar.
Tack för att jag, Johan och vår kommande bebis får dela denna underbara dag tillsammans med er och era nära och kära, det betyder väldigt mycket för oss.
All Lycka till er och ert framtida liv tillsammans.
Med kärlek från Sandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar