Look by Linn

Helg!

Denna helgen har varit C:s jobbhelg, eftersom vi haft hela veckan tillsammans har han varit med Julian mer än mig, jag har legat och tyckt synd om mig själv med feber och snorig som fan..
När han sen skulle jobba tänkte jag att det skulle kännas tomt, jag som annars gillar att vara för mig själv (nu för tiden är det inkl, Julian) men veckan har varit så mysig, så det kändes lite ensamt här hemma..men jag höll mig sysselsatt. Jag började med att glömma bort att mannen hade namnsdag, Carl! Förr hade jag alltid kol på allas dagar, men nu är det som bortblåst. Jag kokade kaffe till honom på morgonen, och han blev glad för det.
Sen började jag pynta, jag som skulle gå ifrån det rosa...Denna bukett blev i kontoret, gillade den inte och den blir nog omgjord snart..lite fylligare, vill jag ha den.

Medans jag höll koll på nätet så chillade lillen på golvet.

Han ålar sig fram fortare och fortare, så vi bygger egna grindar här hemma tills vi köper riktiga.


Oj vad Zeus är intressant..lite senare idag hörde jag Zeus jama argt, då hade Julian fått ett redigt grepp om svansen, men han kom loss rätt snabbt. Jag tröstade Zeus med lite godis. Han bara hoppade därifrån så fort han kunde, utan att vilja fräsa eller riva Julian..så skönt att man vet hur lugn Zeus är.

De är nu rätt lika i strl, men Julian har gått om i vikten..

Min bror tycker jag stylar/posar för mycket på bilderna, "-apa dig lite, så gör ju alltid jag" ..hmm..ok då, osminkad, mysdress och "apar mig ala-Niclas" kram på dig.




Vårbukett i vardagsrummet...snön ligger som ett tunt täcke utanför. Var väldigt nöjd med denna bukett igår, sen i morse ser jag att den är lite "brudbukett ala 80-tal..eller?!..

Örngottet från Tidlöst.

Bra ide att rensa på detta bräde, nu svissar Julian bredvid och hänger där..det får vara tomt där ett tag framöver.

Idag tog jag tag i uterummet, hade en tanke att vårt lilla runda bord skule bli perfekt..men icke, fan så arg jag blev.. Så det gamla bordet får hänga med ett tag till. Fick klängrankan i fönstret, med rosor från Tinzimara. Mycket mysigare känlsa nu...dock är fönstrena görskitiga.. hmm.. jag glömmer alltid fönstrena.
Kronan var svart innan, men nu sprejade jag den vit.



I morgon är det äntligen måndag och fikan är hos mig, hade tid över för bak idag..så jag förberedde..kladdkaka med maränger.
Hoppas jag känner mig både friskare och piggare, på em är det kyrkis här uppe på Rotorp.
Veckan är full som vanligt, jag gillar det, förutom när man är sjuk och måste avboka.. men jag håller tummarna för att över natten bli, pigg, frisk, snygg och alldeles så glamorös som en småbarnsmamma kan bli en tidig morgon..jag räknar med att börja veckan redan kl 05.00..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar