Look by Linn

Förlossningen

Nu vet vi hur det är att vara på förlossningen!
Härom dagen så låg jag och vilade och när jag skulle resa mig upp så kändes det som om magen gick "sönder". Ren jävla smärta ovanför naveln. Christofer var iväg och bytte till sommardäck på bilen, så jag satt där själv i chocktillstånd och grät. Ringde förlossningen som ville att jag skulle vara uppe och röra på mig och ringa efter en timme, gjorde som de sa men efter det tyckte de att vi skulle komma dit för att göra en kontroll. Allt verkade stämma, hade inga värkar eller sammandragningar, de trodde att det kunde vara sendrag från ryggen?! Men de visste inte säkert. Jag vet bara att jag inte vill känna så igen.
Nu mår jag som vanligt, alltså "bara" värk i magen och ryggen, tar allt i lungt tempo.
I månad kvar till beräknad ankomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar