Look by Linn

Noramarken















Resan hem gick bra denna gång, kan bero på att förra bussresan spenderades i 30graders värme och en orutinerad mamma. Nu charmade Julian medressenärerna och sov som han gör hemma, sket inte en enda gång?! Då väntade jag bara att han skulle göra det 5 minuter innan vi skulle gå av, men han höll sig.
Fredagen shoppade jag och mamma på Marieberg i nästan 5 timmar och Julian var nöjd i vagnen och sen blev det babybjörnen på sista timmen, perfekt. Insåg att jag behövde köpa lite bodys till honom, köper nu strl 74! Han är 3,5 mån och har strl 74!
Gick över till Jenny och Willian och önskade dem ett gott år i Togo, vill ni göra dem sällskap, gå in på www.gototogo.se.
Sen var det äntligen lördag och Noramarken, nu var det några år sen jag var hemma på den. Christofer är hemma och jobbar, tränar och spelar volley, han har det bra där hemma. Och jag har det bra med lite Nora-nostalgi.
Vi åkte in till kl 10.00 då var det redan fullt med folk, precis som det ska vara. Hade Julian i barnvagnen först, han njöt av all kullersten och tog det ganska bra med all trängsel (jag med). Tanken är ju inte att ha bråttom, utan att gå igenom alla stånden och hoppas att man stöter på gamla vänner och klasskamrater, och släkt som finns kvar i Nora eller återvänt hem över helgen såsom jag. Mamma och jag köpte lite brända mandlar, letade efter Elins Ester som kom bort i 20 minuter, mötte Niclas och familjen vid tivolit och se Johannes åka kaurusell, åt Noraglass, bytte blöjor i vagnen, in till mammas bästa vän Lisa i hennes affär och amma, på med babybjörnen och marknade totalt i 6 timmar. Det gick över förväntan! Både jag och julian somnade kl 6 på kvällen! Nu när han börjar få sina tänder vaknar han ca varanan timme på natten, så tidiga kvällar är behövligt efter långa marknadsdagar. Det är intensiva dagar när man väl är hemma hos mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar