Look by Linn

EM 2015 Europe Lash competition Krakow

Tack var mamma , så åkte både jag och Christofer till Polen när jag skulle tävla i EM.
Jag var skapligt nervös, tyckte jag hade packat ner halva lagret i resväskan, men när vi mötte upp Jane och Daniel i Helsingborg, hörde vi att det var nya regler och att det var förbjudet att använda vissa strl i tävlingen.
Öhhh, jag som packat ner just dessa.. men i singel körde jag då på D böj och när jag såg min modell bestämde jag mig att sätta 11 som längst då hon hade små ögon. Vi hade 2,5 timme på oss och jag skakade i exakt 3 timmar. När signalen gick var jag inte ens klar... hade inte satt på alla fransar. Jag satte om så många, och granskade limmängden, rakheten, appliceringen. Kände mig inte alls nöjd, som jag hade velat känt mig.
Anade aldrig att jag skulle vara så nervös inför singel classic settet, som jag annars kan sätta på 1h15min.
Jag tävlade i gruppen expert/teachers
grupperna var hur länge man jobbat
junior, master, profestionals, expert. Men vi som är lärare gick direkt in i expert gruppen.
Mitt bidrag i classic1:1 expert /teacher
Look by Linn singel D 0,15 8-11mm
Lim speed
pincetter 2 st straight
Jag och jane tvättar fransarna på våra modeller innan start.
på 2:a tävlinsdagen tävlade jag i Volym 3d-5d expert /teacher
Look by Linn volym C 0,07 8-12mm
Här hade vi 3,5h på oss och jag bestämde mig att bara coola ner. Kände att konkurrensen var så hög att det var bättre att bara få det bra och inte tänka så mycket på tävlingen. Jag var nöjd med varje knippe och var kvar strax innan signalen gick. Jag kände mig nöjd över mitt bidrag. Nu tog det 2h för juryn att gå igenom våra fransar.
Och när prisutdelningen kom och jag ropades upp på bronsplatsen i classic 1:1 expert/teacher, jag höll på att smälla av. Helt galet, lite glädjetårar som blandades med mitt chocktillstånd.
Vilken jävla grej.
3:a i EM i classic expert/teacher
Där satt den!
Några av Europas bästa fransstylistlärare som dömde våra jobb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar