Look by Linn

Besöket hos Bup...

Det har tagit 8mån sen jag begärde en utredning, tills vi fick ett möte på Bup, då har Julian haft tester hos barnspykologen på bvc, som sen glömde skicka remiss...2ggr... träff med vittra och logopeden. Och så var vi på Bup i onsdags.
Jag fick dåliga vibbar direkt då överläkaren vi träffade satt och var riktigt  dyngförkyld. Och hon började fråga Julian varför han var där... när han svarade på sitt vis, förklarade sin keps och pratade om Elias... så sa hon "jag förstår inte vad han säger".
(Om du läst journalen så står det att han har en kraftig språkstörning, pucko).
Så vi satt och förklarade vad han sade...
Julian ville gå efter 10min. Mötet var i 90min.
Det sista som sades var att de inte sätter nån bedömning på så små barn. Utan att vi fick googla oss fram till en cirkelgrupp, där vi kunde träffa andra föräldrar som hade liknande barn. Hon visste inte riktigt var det var men hon visste att det var bra...
Nja, jag var inte jätteimpad av mötet.

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt för er att ni inte kände er tillmötesgående av Bup.
    Kan rekomendera denna sida, hälsningar Liselott
    http://www.halmstad.se/forskolaskola/foraldrarihalmstadskommun/foraldrastodsgrupperochstudiecirklar.1835.html

    SvaraRadera
  2. Tack snälla, ska läsa mer där.
    Hela situationen har skötts så dåligt. Så förhoppningsvis så kan det bara bli bättre.
    Tack än en gång.

    SvaraRadera