Look by Linn

Hej då New York!

Mina sista bilder från NY. (kommer säkert lägga ut fler när jag fått Nadia och Karins).
Tisdagen betydde hemfärd. På vårt hotell sa de att vi kunde lämna in vårt bagage på flygplatsen och sen åka och shoppa på Jersey Garden outlet. Det kunde man inte... Så vi fick konka på väskorna fram och tillbaka. Nadia och Karin gick lös därinne och fyndade en massa märkeskläder. Jag njöt av solen en stund. Så vi alla var nöjda.
Har verkligen haft en underbar resa med underbara vänner. Vi ville skapa nya minnen ihop. Och det gjorde vi. Som vi har skrattat åt alla blunders... Åka turistbuss i hällregn och åska, bli guidad av en kines som varken kunde engelska el beskriva nått av det vi såg. Och när Nadias klänning blåste upp efter helikopterturen. En "nipslip" åt fel håll.
Och så att vi sprang i mål, hand i hand på tjejmilen. Jag tyckte att det var för hett och för jobbigt i 9km, medan de andra sprang med ett leende på läpparna hela vägen. Men de gav mig push och feedback hela vägen.
Det finns många minnen från dessa dagar jag aldrig kommer glömma. Många skratt men oxå några tårar när vi besökte museet Memorial 9/11.
Jag rekommenderar att besöka New York, utan barn och med bästa vänner. Köp New York -city pass ett kort du får fri inträde på många ställen. Turista, turista och turista.
Tack New York och tack Nadia och Karin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar