Look by Linn

11 september 2010

Oj vilken bökig kille vi har, nu vet jag vad folk menar med ingen sömn..
Det började igår kväll, Julian kör nu vakna pass ca 2 timmar o sover 1, men när han ska somna för natten brukar det vara runt halv 8. Men igår ville han inte alls utan sov en halvtimme och sen vakn, försökte amma, men han bara gnällde, grinade och ville inte alls detsamma som jag. När jag försökte gå upp och lägga både han och mig vid 22.00, han brukar somna tillslut om vi ligger bredvid varann och han ammar.. men igår började han grina och gnällde. Satte mig i gungstolen och försökte vysha honom..det hjälpte absolut inte. Christofer kom upp och trodde att jag lagt han själv i splälsängen, att det var därför han skrek, men jag försökte ju bara ha honom i famnen så som han normalt brukar bli lugn av...men inte igår. Sa till Christofer att han fick ta honom och söva honom så jag kunde få lite sömn själv, vet ju att han vaknar många ggr på nätterna och tidigt på morgonen.. Så jag blev själv i sängen och jag hörde att Julian tystnade rätt snabbt när de gått ner, efter 1 timme kom Christofer upp med Julian och vi somnade snabbt om igen. Natten började som vanligt att han vaknade ett par ggr, men vid 3-tiden så började hann böka rejält igen, var tvungen att gå upp med honom och gå, vagga..till slut fick jag gensvar, när jag la honom ner somnade han..
Inser nu att jag måste få läggrutiner, behöver sova själv och få sömnen, han är så vaken på dagarna nu och ska leka, kasta grejer, sitta, ligga, rulla runt, ja allt möjligt och lite till så då krävs det att man är mer pigg en innan.
Som vanligt måste jag uppleva en situation för att förstå konsikvenserna..
På morgonen så brukar han vakna och hålla sig vaken 1 timme innan han inser att han är trött igen, så då brukar jag tajma att gå ut och gå den timmen på morgonen så sover han i vagnen, men i morse så deckade han snabbare än vanligt, jag hann inte bli klar och han kände nog också av denna natt..promenaden får bli lite senare.. och nya läggrutiner börjar vi med fom ikväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar