Look by Linn

12 september

Igår hade jag bestämt mig för att både jag och min son skulle får sova med nya rutiner. Badade honom, tog på pyjamas vid fem och sen lade jag honom i sin spjälsäng (han har aldrig sovit i den). Han skrek såklart efter några minuter, gick in och försökte mig på 5-minuters-metoden. Efter 15 minuter fram och tillbaka så förstod jag att han var riktigt trött, tog tag i sängen och vaggade honom och han somnade direkt..klockrent tänkte jag... det här gick ju snabbt och smidigt! vaknade efter 30 minuter och sen var han vaken tills kl åtta. Visste nu att han var trött så jag gick upp med honom efter jag ammat, lade ner honom och satte mig i gungstolen i hallen utanför hans rum. Gick in efter 5 min hela tiden.. gav honom vatten på flaska efter 30 minuter (han skrek konstant) och baddade hans panna och nacke. När det gått 1 timme och 15 minuter gick jag in gav honom vatten igen och då blev han tyst! Helt tyst! Så då gick jag ut och satte mig igen..och han fortsatte vara tyst..lite läskig tystnad så jag gick in till honom och märkte att han somnat. Då var jag själv helt slut så jag lade mig i Julians stora säng så vi sov i samma rum. Från halv tio sov han tills kl två på natten, amning i 20 minuter tillbaks till hans säng och skrik, gungning och somnade sen efter ca 30 minuter. Kl sex hörde jag honom vakna till, vid halv sju tog jag upp honom la mig i sängen igen och ammade, trodde att han skulle vakna för morgonen men han somnade om och jag tyckte det var så mysigt att ha honom bredvid mig så jag lät han sova..i två timmar till. Denna natt tog visst mycket energi av honom, sen kom även Christofer in till oss, han hade legat själv i vår dubbelsäng och la sig nu 105-sängen med oss andra en liten stund. Så nu hoppas jag det går lika bra ikväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar