Look by Linn

8 november

Oj vad vi fixat här hemma..2 speglar har vi slipat och målat vita..klätt om stolarna och gjort om lite. Inte så ovanligt när mamma är här. Tyvärr har inte Alicia mått så bra, febern ville inte ge med sig fastän intag av alvedon. Hon hade knappt fått i sig någon vätska heller. Så igår kväll åkte de in till sjukhuset och fick stanna där. Sjuksköterskorna hittade ingeting att sticka i på hela natten så i förmiddags så blev det en nål i huvudet. De har röngat henne idag och vi väntar nu på svar. Johannes och Niclas kommer därför sova här i natt tillsammans med mamma. Jag avundas inte min brors situation, de kämpar tillsammans och åker in och ut till sjukhusen med hopp och förtvivlan och är helt maktlösa. Det ända man vill är ju att hon ska må bra. Jag är starkt imponerad av Lindas styrka, jag vet hur hon sliter både natt och dag, tack och lov så ammar hon Alicia fortfarande men också därför får hon inte mycket sömn på nätterna. Inte en ända gång har jag hört Linda klaga eller säga att det är jobbigt.
Vi får se vad läkarna säger i morgon, får de åka hem så åker mamma med dem i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar