Look by Linn

Säkerhet!













Idag var det -10 grader när jag gick ner till BVC, det var på med termobrallorna och hela kittet och Julian i vagnen.


Julian sitter nu själv i några sekunder, sen litar han sig åt sida och ligger helst på magen och leker. På vår träff pratade vi om all säkerhet man ska tänka på i hemmet, men vad jag skulle ha vetat, det var hur man åker i rulltrappan och i bussen...


Åkte i rulltrappan inne på Lindex i stan ett antal ggr idag..men sista gången fastnade barnvagnens hjul på nått konstigt sett..och rulltrappan fortsatte ju och Erika kom efter m sin barnvagn..jag stod och fattade ingenting, ropade hjälp mig! Som tur var kom det personal som stoppade rulltrappan så jag kunde rycka loss mig själv och gå därifrån. Tänkte efter det att det är lika bra att prova på att åka stadsbussen hem så jag vet hur det känns. Sms:ade biljetten på med vagnen..inga problem..satte mig..inga problem..elementen hade de gasat på så jag med min mundering började tycka att det blev lite varmt och oroade mig för om Julian skulle reagera oxå..men inga problem. Nu plingade jag och skulle av bussen, jag stod och höll i mig och sköt barnvagnen ut genom dörren. Då stod jag bara still..det hände ingenting, jag kom ingenstans?! Tittade på hjulen om de hade låst sig, då ser jag att de är klämda under bussen. Chauffören har då sängnt bussen efter jag gått ur och prickat rätt så hjulen är klämda. Bad då att han skulle höja bussen för jag satt fast, -Nej det går inte då måste jag stänga dörrarna. ?!...Julian låg ju i vagnen, så han kunde ju inte stänga dörrarna?!.. En snäll passagerare försökte hjälpa mig och dra upp vagnen, då lossade vagnen men hjulet var kvar fast under bussen. Så han tryckte fast vagnen igen och vi konstaterade att han var tvungen att höja bussen. Då gjorde han det och jag kom loss och gick av. Traskade hem med lite skeva hjul på barnvagnen och kände att det kommer bli en tidig kväll för mig. Och jag hoppas inte jag förstörde vagnen nu, det blir mannens jobb att undersöka den i morgon.
Nu säger vi god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar