Look by Linn

Cyklat 1,5 mil idag..

och det var bara en vanlig tisdag.
Jag och Julian cyklade ner till tandläkaren, sen upp till dagiset, sen jobba på Vallås i några timmar för att sen tillbaka till dagis och utvecklingssamtal och avsluta med grillning utanför skolan.
Japp, en jädra fullspäckad dag.
Julian fick godkänt hos tandläkaren, 20 tänder och han gapade och valde ut en ödla, som han sen inte ville ha. När jag frågade om han ville ge den till Colin, nickade han.
Omtänksam storebror.


Valde långklänning idag, för att den jag hade igår blåste upp så mycket när jag cyklade. Hmm.. denna blåste ju upp ännu mer. Lite Marilyn Monroe effekten.

På lunchen stod jag i kö till Fösäkringskassan i 40min?! fick skicka Maja att hämta min lunch som jag slevade i mig. Var tvungen att kolla upp att man fick ok att vabba för att följa med sitt barn till tandläkaren. Under 12 år inga probs, 12-16 år krävs läkarintyg. Samma sak med utvecklingssamtal, med speciella behov har jag fått godkänt för.

Och så en kaffe på maten med dessert, vissa tisdagar lyxar vi på jobbet.
På utvecklingssamtalet fick jag höra hur go Julian är mot sin lillebror, vilka vänner han helst leker med och hur han lär sig med händerna vissa tecken, nu ska vi jobba med djur.
Christofer kom upp med picknicken, kyckling, goa frallor och sallad.

Och så satte vi oss bredvid Karin och familjen, och så mysigt at fira med barnen ihop, det gjorde vi tillsammans i Borns skola. De körde på mer grilade korvar, heja Stefan!



Familjen Ribing, Jonas, Sandra och Ida


Kom hem vid 19-tiden. Inte sent men tillräckligt för kroppen att vara rätt slut. Julian knoppade direkt efter badet.
Tack för denna tisdag, det känns att man är 2-barns mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar