Look by Linn

Tummen upp!

Man kan lätt sammanfatta hela smmaren på denna dag. Tummen upp! Sol, bad, stranden och hela familjen är ihop. (förra sommaren var bitter.. allt var tvärtom.. så ibland måste livet vara nere för att njuta av det goda, lite extra). Efter lunch hemma, cyklade vi till Vita bandet, ingen vind alls, så det var så varmt och gott att man låg i vattnet helst hela tiden.
Colin traskade runt i vattnet, låg ner, lekte med allt han fann i sin väg och bara var nöjd. Han är rätt nöjd och glad hela tiden.
Och så han.. som dyker. Orädd, trotsig, envis och full av energi (som sin pappa, jag har ingenting sånt inom mig  ;)..  Han älskar att bada, så vi fick turas om att simma ut. "Tom tom" och så vinkar han en till sig.
Lägg till bildtext
Han dyker och sen tar han ett simtag?! Han lär sig saker och ting i sin rdning, det han tycker är roligast.
När han är så här go, får man sån ångest de ggr (per minut) man blir galen på hans trots, när han inte vill lyssna, tar saker från Colin, gör bara sattyg.. och jag "skäller" på honom, jag som är vuxen ska ju kunna kontrollera mig själv och tänka rätt, men i många stunder är det som bortblåst, icke godkänt), så kommer han så här.. nära och bara har så mycket kärlek. Älskade unge, tack!
Har snart hängt ihop med denna äventyrare i 7 år.
Tummen upp för det!
Lägg till bildtext
Att vissa dagar kan vara så här lätta och underbara (ok lite trots och gråtiga barn, en mamma med kort tålamod.. men det finns värre dar).



Skickat från min Samsung Mobil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar