Look by Linn

Dagis är stängt idag... Såå mysigt att grejsa själv med 2 vilda busar...

Det var faktiskt väldigt mysigt och lugnt mellan 07.00-08.00.
Då hade Julian gått ner själv medans jag klädde på Colin. Kom ner och möttes av denna syn. En jätteglad och äppelsugen Julian. Inte ofta jag lämnar han själv. Detta är 1:a och sista gången han når en kniv. Nu är de tryggt i ett skåp som är barnsäkert.
Dagis är stängt idag, såg lappen i förra veckan. Detta går de alltid ut med 2 månader innan, jag måste bara komma ihåg. Det vräkte ner utanför. Mycket energiska killar, en mindre pigg och fräsch mamma. Förkyld och satt träningsstopp innan Turkiet. 
Efter frulle och pannkaksmellis var det slapptema medans Colin tog vila. Jag lekte redig husmor och stekte upp kotletter och ringde viktiga samtal. Funkar väldigt bra när man bara har 1 unge omkring sig.
På em sprack solen fram, så en cykeltur ner till Salongen fick det bli, tänkte att det går nog bra... killarna kan väl inte riva hela stället?!
Men jorå.. hann in, hälsa på mariette som hade kund, Eva gjorde 4-weeks mascara och där nånstans hade Julian snott en dörrnyckel, krypit upp i skylt fönstret och lagt nyckeln i en av Evas prispokaler. Plus att han hade hela handen full med medaljer, som skulle ligga snyggt i fönstret.
Japp, han kan.
Jag som bara skulle låna lite Gelsih till kvällens jobb. Det lev en brottningsmatch och Nina fick ha koll på killarna medans jag hittade rätt kulörer. Tanken var att vi skulle cyklainom torget, köpa gofika,en massa druvor och melon, men de åller på att gräva upp hela brogatan och jag ville barahem med mina busar. Mutade med glass om de inte tog livet av varandra (det kan iallefall låta som det när de kivas) tills vi kom hem.
Nöjd Colin som nu äter glasspinne utan problem. Killarna har sen vi kommit hem, badat med leksakerna i toan, hällt ut alla kritor på kontoret, kastat ut stora stenar i trädgården ( har det som dekoration på ena sidan av huset).
Jag tycker inte att dagis är så dumt, ärligt talat.



Skickat från min Samsung Mobil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar