Look by Linn

Härliga höstdag (-förkylningen)

Tisdag, dagis och jag är tillbaka på salongen. Kände höstkylan komma men himlen var blå när jag lämnade killarna på dagis. Måste erkänna att bara ligga kvar i sängen på morgonen är rätt slappt.. och skönt. Har inget val nu. Vill inte bli mer sjuk. Pojkarna äter frulle ihop på Brasilien, sen går Julian över till mellanavdelningen, Atlanten, där även hans kompis Fred är. Men i förra veckan fick han vara på stora avdelningen, Italien. Leah har örjat på Vittra, så när Ida var med på inskolningen hade Leah ropat till Julian, så han fick komma och vara med på deras lässtund. Mysigt att ha Kompisarnas barn samlade på samma dagis.
Idag var det att öva med mall, 2.a gången och idag kändes det tryggt.

När nageln är ojämn, lär vi oss att bygga akrylen på ett visst sätt. Så himla kul att forma ett par korta naglar, till snygga franska. Kunden Ann-Louise ville inte ha mer längd.

Så stilrent.
Tyvärr satt vi i 2 timmar utan lyse... ett bra ljus betyder mycket. Men jag fick gå på känslan. Eva betygsatte även denna gång. Hon ger mig beröm, så jag nästan spricker av stolthet. Och jag hade en mycket nöjd kud, det betyder minst lika mycket.
Lägg till bildtext
Och så en massa läckra bling blings!
Hem, middag, badtajm med busarna, som Christofer hämtat på dagis.
Och så fixa till kvällens kund, i min salong.
Gelsihnaglar efter ca 3 veckor. Annika har starka naglar i sig, så Gelish sitter perfekt på henne. Hon ville byta färg mot lite mer metallic, höst 
Gelish från Harmoni nr1431
Man måste förgylla dessa höstdagar med lite glitter och färg.
Eva sa nått som  stämmer bra med mig just nu "Du hungrar efter mer hela tiden". Och det känns så, så fort jag får nått nytt, vill jg kunna det NU, helst igår och helst perfekt. Sen vill jag lära känna materialen, färgerna, knepen, olika typer av naglar.. amen, jag har kommit till himmlen och en stor godispåse, känns det som.
Jag bara njuter, så häftigt.
Det känslan behövs verkligen när 3-års trotsen hägrar och en lillebror skriker på allt, åt allt storebror gör.
Hej ruskiga höst, jag är redo för det mesta. (hoppa gärna över förkyldnigar, influensa och kräksjuka, tack).
Och jag kanske verkar liite väl käck och så lycklig, men när jag skapar, så är livet bara så käckt och lyckligt! 



Skickat från min Samsung Mobil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar