Look by Linn

Nyårsafton!

Idag hände det igen.
Mannen jobbar hela nyårshelgen. Jag och Julian tar det så lungt som möjligt, inte han men jag. När vi tog duschningen efter middagen i vår minimala dusch, där egentligen bara jag får plats men efter som Julian bara sitter på golvet, så lyckas vi tränga ihop oss bra. Där och då får jag sammandragningar?! återigen i samband med magknip, det gör ju inte att det känns mindre direkt. Jag fick lite lätt panik. Ingen telefon med på ovanvåningen heller. Tur i oturen, är badrummet så litet att toan är ca 2 dm från duschen, så jag lät Julian leka i duschen medans jag satt på toa och försökte andas igenom det hela.. Kände mig mest stressad över att vara själv hemma med Julian, naken, blöt och utan telefon i närheten.
Men efter ca 30 minuter hade det lugnat sig. Och nu har jag bara ont i rygg och mage..som vanligt alltså.
Sonen sover, och det kommer jag oxå göra snart..lååångt innan tolvslaget. Och det gör mig ingenting att fira nyår på detta vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar