Look by Linn

Så här har jag fått till min målning!

Ett massivt ekbord, vitlaserat till vitt. Beckers, Lackfärg, halvblank.
Fått den jämna ytan med en liten roller och hjälpmedel, som man stryker på efter.



En mörkbrun spegel som jag jag bara målat 2 lager, väldigt tunt, då jag ville att trät skulle lysa igenom.



Ett hörnskåp som var vitlaserat och bara målat vitt, halvblankt med pensel. För att inte få det allt för stilrent!


En gammal spegel med mörk trä som grund. Bara målat 1 gång, då ser man skårorna snyggt igenom färgen.

Bara lite tips och hur jag som hobbyfixare får till det när jag målat.

Det viktigaste är att inte fuska med grunden.

Slippapper, målartvätt, grundfärg, lackfärg, handskar, pensel, miniroller.

Måla tunna lager och köp bra produkter.

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    vilka fina småprojekt du har på gång! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har just nu en jultävling som pågår. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera