Look by Linn

18 september Colin 8 månader!

Galet vad dessa 8 månader gott fort!!! Vissa timmar går såå sakta,men på kvällen undrar man vart dagen tagit vägen..öhh.. På mornarna innan dagis har Julian såå mycket energi. Mycket bus blir det. Hna hänger och klänger mycket påmig. Känns som att han vill bi buren som lillebror så jag gör det med honom oxå. Och så tar vi kort på oss själva, det tycker han är kul att se i mobilen både när vi tar och efteråt.

Idag regnade det igen vid lämning.. så jag sunkade dit i skitiga mysbrallor och Christofers gummistövlar. Inte så fräsch mamma idag kände jag när jag mötte andra mammor och personalen. Får väll bli partydressen på i morgon som kompensation..

Colin somnar alltid när vi går till dagis, ibland måste jag lägga honom i vagnen innan, för han är så trött. Ca 1 timme på fm och samma tid på em, då oxå innan hämtningen 14.00. När man matar honom har han varit lite gnällig, vet då att han är törstig och ger honom vattnet, men han måste hålla själv?! och dricka själv?! Men han håller den alltid upp och ned.. försöker hjälpa honom men då blir han arg. Kan själv! Envisheten har gått i arv, igen. Han har varit förkyld i ett par dagar, märkte idag att hans 2 första tänder tittar fram där nere. 8 månader. Julian var 3;5 månad när han fick sina 2 första sen kom det 2 varje månad. Kanske därför han var vaken i ca 2 timmar i natt, tog han till mig i vår säng där han somnade med min rm under hans huvud.

Har bara varit hemma idag, suttit och grejat med killarnas fotoböcker på datan. Saker som jag planerar "när Julian är på dagis" har samlats på hög, men idag satte jag igång.
När vi går stigen hem ska han alltid bära på en pinne, stora som små.

Och stanna vid samtliga stenar och peka och säga "denna?!" och då säger jag "det är en sten!" säger jag inte det så fortsätter han fråga.. lite högre.. så jag svarar.. vill ju att han ska börja prata, så vad gör man?!

Han hjälper gärna till med att stjuta på vagnen


Han laga middag, mata barnen och  lägga Colin innan C kom hem efter job och sin träning. 19:15 var det Body Combat, fan vad jag svettades. 2;a gången jag går och det känns jättekul men sparkarna har jag verkligen ingen koll på..

Skavsår fram av de gamla skorna och bak av de nya?!.. Men det gick bra ändå.

När jag kom hem så var Colin uppe, han hade vaknat och ville inte somna om.. C hade gett honom alvedon och lite mat. Tänder och förkyldning är ingen rolig kombo. Men han är söt ändå.
Julian hade röjt medans C försökte lägga om Colin.. innan han gav upp. Julian hade rivit ner ett ljus (inte tänt) och sanden.. i soffan och på golvet?! Saker han inte tagit på innan ska bara vara med på en omgång numera.. helsta varje dag. 2-års trots, eller?! Man måste ha ögon i ncken när det gäller honom nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar