Look by Linn

Regn, sol , regn... sol?!

I morse vräkte det ner. Packade på Julian det fodrade regnstället, stövlar och mössa. Och som vanligt ville han gå till dagis.
Men när jag och Colin gick hemåt sprack molnen och solen tittade fram.
Kände att det var dags att fräscha upp hemmet. Dammsög, damma, putsa speglarna, tvätta.... och så lite lunch till mig och Colin.
Mötte upp Erika och Mio för en liten promenad innan vi hämtade Julian ochh Vilgot.
Jag kom mitt i fikat, spanade in honom dp hsn tog en till omgång macka (med allt på... smör, ost, skinka, gurka..lite mer ost..och så en skinka till). Och 2glas mjölk.
Vi stuvade in dem i våra dubbelvagnar och gick till lekplatsen.
Mio är 2månader äldre än Colin och kan nu stå mot saker.
Colin satt (än så länge) nöjd i vagnen. Hemma däremot drar han i allt han når. Gärna duken på tv-bänken med blommor och kruka.
Killarna hann knappt fika då de hellre ville gunga.
Jag knaprade på morötter. 8,5kg (på 6 veckor) lättare idag än då jag hellre åt bragokex till fikat.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar