Look by Linn

1 vecka till Julafton

Byggarna kom 07:15.
Jag och Colin var vakna men låg i sängen. Snabbt upp och lämna övervåningen.
Christofer var på G till jobbet.
Colin körde återigen vakentid på kvällen. Somnade 19, vaken 20:00-23:00... Sen bök lite under natten. Vaknar sen ca 06:45.
Kl är nu 21:45 och han sover fortfarande. Men jag är beredd att få sällskap i sängen snart.
Martina och Juni kom över på lunch och skitsnack, insåg då att lunch på stan med våra små... Kommer aldrig bli charmigt igen. De vill ner på golvet och krypa. Så jag roddade med lax, hericoverts, potatis, kålrot & trattisar. Givetvis kaffe och frukt. (annanas & apelsin) Vi har alltid en massa god frukt hemma. Perfekt när jag vill småäta... Väldigt lätt att då äta nått onyttigt annars.
Jag höll Colin vaken ändå till 14:00 då somnade han direkt när jag la han i saccosäcken. Han fortsatte sova när jag hämtade Julian. Men väcktes av allt bus av Julian och Vilgot. Så ca 1 timmes vila totalt.
Gymmet när C kom hem. Svettades på Crossen i 40, bandet i 20 & sen lite hantlar.
Åkte inom Netto.. Var nog en aningens trött, när de släckte ner så undrade jag om nån kom åt en knapp och blev irreterad.. Schoppade vidare.. Sen slog det mig, stänger de nu?!
-Vi stänger kl 20!
-oj & vad är kl nu?
-20:05!
Styrde min fulla vagn mot kassan och börja packa upp... Poppiskund!
Blev även påmind i dag av dagisfröken "du har väll skickat in alla papper och fått tillbaka dem så Colin kommit?!, vi har skrivit in honom men så allt gått igenom ordentligt?!"
Öhh.. Just det!
Nu är de skickade, åkte inom posten.. Efter Netto.
18 februari skolas han in, 4 mars sitter jag som säljare igen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar