Look by Linn

Julafton på Mickedala 2012

Dekorationskulor på bordet. Ficke dessa av mamma, hade tänkt att hänga upp dem i fönstret, men de fick pryda bordet denna julafton.

Och Ljuslyktorna vi fick av Nadia i bröllopspresent är så underbara.

Vi eldade i öppna spisen hela dagen, så vi hade det varmt och skönt. Energin har kommit tillbaka till busJulian..

Natten till Julafton var inte rolig för varken Colin eller mig. Han hostade och snörvade, hade feber och sov max 1 minut i sträck.. så min sammanfattade sovtid var 15?! minuter.. skoja inte at jag var trött. Men Lite piff, lockar i håret och på med Julklänningen. Jag och Christofer hade förberett myckt av maten. Vi köpte hem all god mat som vi gillade. Den var uppskattad och det blev en massa gott över.

Yvonne kom med både skinka, lax, must och annat gott, supergulligt. Colin hade i snitt 39 i feber...

Isak


Lova

Emma och Christian , hade med sig både sill, en massa godis och en stor fruktkorg till oss. Jag som gjort så myckt godis.. mycket åt jag men ännu mer blev över. Finns det nått godare än choklad?!


Emma, Tyra och Lova

Tyra hade fått ett spel i sin strumpa på morgonen, så det spelade vi.. iväntan på Tomten...


(Klänningen kändes ju bäst när man stod upp)

Min man

Lägg till bildtext

Farmor med Colin och Julian

Frågorna var för en 4-åring...?!
Och så kom det nån runt huset!!!...

2st tomtar...

Julian uppskattade det mer detta år, men visste inte riktigt var han skule börja..

Vi fick besök av 2 coola tomtar.


Lite av de julklappar Julian fick.. blandat med Colins.


Vi hade det varmt här hemma, men Colin var jättevarm, så stjortan fick hänga lite löst.

På kvällen hade han nästan 40 i feber.

Haverdalsfamiljen åkte vid 17-tiden, Christofer och Yvonne tog med sig Julian ut på en promenad. Jag tvättade av dagens look. och när de kom tillbaks gick jag och lade mig 17.50.. somnade ca 2 sec efter.
Vid 22.50 vaknade jag när Christofer och Colin lade sig. Colin började grina (och jag förväntade mig att  nu skulle Christofer märka hur jobbigt jag haft det, så jag "sov räv") men jag hörde att C gick fram till Colin, bäddade om?! och sen blev det tyst?!... under natten vaknade jag 1 gång av Colin som då ropade "mamma" flera ggr, kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde, men vet bara at jag inte tog upp honom till mig förrän kl 06 i morse.. så 12 timmar fick jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar