Look by Linn

Julians födelsedag!

Jag vaknade 05.30 ..tog visst lite sovmorgon, sen vaknade födelsedagsbarnet vid 06.00 Så vi tog morgonen tillsammans bara han och jag. Mamma vaknade efter 1 timme. Julian fick denna bilen av Christofer och mig, och den körde han runt med på morgonen (helst baklänges?!).





I paketen som mamma tagig med från Husby, fick Julian ett par Kavat skor av Mia och en badrock av Mojjan och Kjell. Tusen tack säger vi.




Efter ca 3 månaders paus av vällingen, så gick det idag, jättebra att dricka det som mellis?! Ska man förstå sig på dessa rutiner och avbrott...



Mamma och jag bakade kanelbullar till lördagens kalas.


När jag vaknade i orse så hörde jag regnet utanför, men så till lunch så sken solen och himlen var blå. Inte riktigt som när han föddes, men det här var superskönt att få se solen igen.





Det blåste ibland lite kalla vindar, men eftersom min man är meterolog, så visste han var på tomten vi kunde sitta i lä.




I brevlådan låg ett paket från familjen Lundells.


Tack söta Louise, Gabriel, Jessica och Martin, för solhatten (som mest åkte av huvet).




Men Julian tyckte det var jättekul att rycka av den när vi sa -Nej!




Lite bus med mormor hanns oxå med.




Och lite hjälp i trädgårdslandet... öhh tack..för att du tog bort lite sand, jord och grus..och stoppade det i munnen..







Och här var det lite jord som man inte smakat på innan...



Vid 17-tiden började batterierna i vår Duracellkanin ta slut (trodde vi).


Och mamma hon rensar och fixar "det är ju så skönt att vara ute".

Vi gick in och gjordeen till sats med bullar, jag badade Julian och sen blev det lite gröt. Han får alltid mer energi när han ätit, men tänkte att han nog kunde somna vid 18.30... som han brukar.

Men han gallskrek?! Upp och tog upp honom i famnen och då blev han ju såklart lugn.. Så det slutade med att jag tog honom och hans täcket, satt mig i gungstolen och vyssade honom till sömns och sen lade ner honom i sin säng utan att han vaknade. När hände detta senast? Att jag fick vagga honom vid 1:a insomningen..

Visst det tog mer tid, men mysigt var det.

Och så var Julian födelsedag över .. för detta år. Men som tur är blir det kalas på lördag.

Niclas, Linda, Johannes och Alicia är redan nere och planerna är att Christofers morfar Kalle också kommer. Härligt kalas väntas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar