Look by Linn

Liljekonvaljer från Nora står på bordet.

Idag åkte jag och Julian och hämtade mamma på tåget. Att stå med Julian i famnen (12 pannor) i 10 minuter, det känns. Sen tog vi en raid till Maxi. Var tvungen att handla blöjor i rätt strl och lite mysmat inför kvällen. Julian brukar aldrig krångla när det gäller att sitta i kundvagnen. Men det var det ändring på idag.
Jag hann checka ut scannern och sätta den i hölset ( som är precis i munhöjd för sonen?!) Scanna in blöjorna och nått mer, sen går scannern sönder?! Den hamnade visst lite hårt i golvet och det var inte jag..
Så vi lassade ner varorna i vagnen och jag kände att detta blir inte kul. Har man planerat att scanna är det ju för att vinna tid och att det ska vara smidigt..
Julian höjade och skrek, grinade om han satt i vagnen, tappade skorna, slet i min tröja när jag bar honom, så jag visade halva bh:n för övriga kunder..men jag orkade inte ens bry mig.. hur lack är man inte då.
Sen ställde jag mig i den vanliga kundkön och förklarade att denna scannern lagt av. Hamnar vid en jävla kassörska som skulle skicka mig vidare fram och tillbaks, bad henne prata lite mer konkret vart jag skulle gå. Kände att 12 kg, blev till 24 nu..
Körde vagnen vidare mot självscanningen där jag till slut expiderades av en supergo tjej som råkat ut för en liknande sak och visste hur jag skulle göra (fastän det var en annan kollega som skulle lägga sig i och oxå ville skicka mig fram och tillbaks, idiot). Så det var ju bara upp med alla varorna, betala, packa ner, gå och föra över scannernvarorna och få tillbaks ICA-kortet igen. Och så ut i spöregnet?! Vart kom det ifrån?!
Men väl hemma så var det bara in med varorna och ge Julian mellis (fortfarande på gnällhumör). Då kom Yvonne, Madde och barnen och plingade på dörren och ville bli räddade från regnet. Så mysigt att få lite sällskap till fikat. Så lite tjafs om vem som hade vems boll, vem som skulle köra bilen, mer majskrokar, god kladdkaka, mer våtservetter, Inez kraschlandning..så tackade de för fikat och gick vidare..

mamma hade med sig liljekonvaljer hemifrån





Hålla sams?! varför då?!
Julian har verkligen blivit mer högljud av sig, grinig ioch skrikig, ocharmig helt enkelt. Han är glad när han får gå/klättra i trappor och duscha, men det blir lite enformigt om vi skulle göra det hela dagarna. Kände nu att tand nr 10 är på g. Så 6 uppe och 4 nere snart alltså. 1 års sprutan på måndag, han blir nog inte gladare efter den.




Underbara älskade mammor, tänk om man kunde ha såna här familjefikor varje dag, underbart!


Ett hus här på gatan är till salu, 2.400 000 är budstarten på.. Tänk vilken dröm om Madde och Henke flyttade dit. Drömma kan man ju..






Det är nån som fyller 1 år på torsdag... packet från Mojjan, Kjelle och Mia. Jag ska försöka hålla mig tills på torsdag :).


2 kommentarer:

  1. Åh fy, sådana där dagar önskar man sig verkligen inte! Gärna ska man ha sovit lite dåligt också... Duscha är faktiskt en favorit här hemma också. :-) Grattis i förskott till Julian, tänk vad ett år går fort!

    SvaraRadera
  2. Anna Dahlström26 maj 2011 kl. 11:46

    Fattat inte varför de satt "scannerhållaren" precis där barnet sitter! Måste varit en man utan barn som designat den där!

    SvaraRadera