Look by Linn

Ullared

Igår drog jag och mamma till Ullared vid 08.30..kom hem 15.30 (hann inom ett stop på stenalyckan oxå). Jag har annars bara pallat ca 2 timmar i detta gigantiska hus, men vi tog en lunch där och så orkade man lite till. Kände när jag kom hem att jag behövde en dag hemifrån för att piggna till. Julian är som sagt speedad från morgon till kväll numera, så det gäller att vara allert själv.
Mamma hittade 2 baddräkter till sig själv men ändå blev hennes kvitto mycket längre än mitt?! Hon är allt annat än egoistisk min mamma. Men det var inte bara till Julian hon hittade till utan även till Johannes, Alicia, Ester och Arvid...
Och på kvällen så var hon och Christofer ute och skrapade fint runt våra stenplattor på framsidan. Försökte påminna henne om att det är ett tungt arbete och att hennes kropp var i behov av vila efter en hel dag på stående fot. "Men det är ju så skönt att få vara ute i friska luften" vem försöker hon lura?! Visst jag uppskattar verkligen ALLT hon gör för oss, men jag uppskattar ju mer när hon mår bra.
Men som sagt, när tänkte hon senast på sig själv?..

Frågade läkaren imåndags på Julians kontroll, varför han vaknar, ca varannan kväll. Fick svaret att han troligtvis drömmer. Ok!

2 kommentarer:

  1. Underbar mamma :)
    Drömmandet känner jag igen och det har fortsatt i perioder. Oftast i samband med att de lär sig något nytt, tex gå/prata/ cykla osv. Mycket att bearbeta. Nu har vår minsta börjat vakna vid 01-tiden, igen...Drömmer mardrömmar. Skruttisar!

    SvaraRadera
  2. Anna Dahlström26 maj 2011 kl. 11:55

    Jakob är likadan + att han bits och nyps ibland samtidigt sam han skrattar! Jobbigt det oxå...

    SvaraRadera