Look by Linn

Julians 1:a tandläkarbesök

Vi var lite tidiga i morse..och mycket myror i brallan... som alltid nuförtiden..

Och så skulle han sitta i Christofers knä under tiden vi pratade med tandhygenisten/läkaren... man har mycket fantasier när man ska undrhåla Julian .

Hon berättade att vanlogast är att få tänder mellan 6-8 månader.. så detta behöver jag inte gå igenom med er, tyckte hon när jag sa att hans två första kom när han var 3,5 månader.


Och så fick vi med oss 2 st tandborstar hem, lite råd hur man borstar. Hon frågade om han åt bra, jag svarade att den ända som äter sötsaker i detta hem är jag, det ser du nog.. Vi är ju väldigt noga med hans kost, så det tyckte hon var bra, frågade ang, russin som han nu börjat äta. Men torkad frukt är massa socker, så det blir slut med detta nu. Vi får börja ge honom nått annat att stopppa i munnen.






Hon kände att de 2 nedre kindtänderna var på g.. bra att veta, tyckte att han har dregglat väldigt mycket nu.






Jag tyckte han skötte sig bra, efter kontrollen åkte vi till Petra som var dagens mammafika-värdinna och lekte med de andra barnen och fikade (jag tog min banan och kommer troligen drömma om hennes toscakaka..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar