Look by Linn

Midsommarafton 2011

Den blå himlen fanns där emellanåt, men vi tog det säkra kortet att duka upp inomhus.
Vi hade knytis, och tillsammans bjöd vi på, nypotatis, varmrökt lax, romsås, sill, gräddfil, gräslök, sallad, köttfärspaj, nybakat bröd, ägghalvor med kaviar och till dessert jordgubbar och glass.

Då vår kamera är inne på reparation (skäpan försvann?!) så fick jag denna av Marina, jag tackar och bockar.

bröderna Jeppsson


Stefan och Matilda, man tycker att hon är så lik sin pappa, men när man ser dem så här, är hon bara lik sin mamma, förutom det blonda.


Alvin måste alltid få vara en stund för sig själv.


Inez

Nadia


Ballonger kanske inte tillhör midsommar, men eftersom vi varken körde på midsommarstång, eller krans i håret, ville jag festa till det lite iallefall, och Inez blev glad.








Söt!


Han vill ju så gärna kramas.... men han vet inte riktigt hur man gör, eller hur hårt en kram ska vara..



..det är Matilda som är i blickfånget.


Efter maten drog Henke och barnen till sång och dans i Haverdal. Men Christofer började jobba kl 16, så vi stannade hemma, han tog en promenad med Matilda som somnade i vagnen. Men när hon vaknade så hade Julian saknat henne mycket.


och så var vår dag över.

En härlig lunch tillsammans med fina änner, tyvärr jobbade Madde hela dagen.

Nu har mitt lilla hjärta somnat och jag ska bara ta det lugnt, har inte lika stora behov på högtidsdagar längre. Lite umgänge med vänner och sen anpassa mig efter Julians mat och sovtider, det är det bästa för mig
Men nästa år är han nog sugen på att dansa och sjunga "små grodorna", det gillade jag när jagvar liten och man firade i bygdegården med alla bybor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar