Look by Linn

Inatt ammade jag Colin

troligen varannan timme?! Gick upp med honom ca 19.30, han somnar i min famn sen sover han vidare i sin säng. Men redan 22.30 vaknade han, sen sov han hela natten i vår säng.
Kl 04.30 var han vaken och var bökig.. det tog 1 timme tills han somnade, då Julian kom in...
Som sagt, det är tiiidiga mornar här..
Julian är inne i en "frustration-trots-stadie" Han grinar hysteriskt, nästan skriker, väldigt mycket och åt allt möjligt, jag och C får översätta åt varandra vad det kan vara.
# Att jag ger honom nappen, han ska ta den själv.
#Han ska ta på sig den andra strumpan före den jag själv valde.
#Han har bajsat.
#Vill inte sitta i sin matstol.
.. detta är bara några, typ de vi har förstått oss på.
Han uttrycker sig i att grina, då han inte kan prata ännu.. tror vi och sen ser han hur Clin blir ompysslad när han grinar, så då vet han hur han får uppmärcksamhet, alltså genm att "gnäll-grina".. vi lär oss snabbt höra skillnad på krokodiltårarna.
Idag blir det att plocka ihop kläder inför nora-trippen.. Ska även hämta Julians byxor som nu är lagade nere på stan.
Är nu inne i en liite hälsosammare period, dvs äter inte kexchoklad till fikat varje dag. Och sen ut på promenad, helst varje dag. Sunt förnuft helt enkelt. Men igår var orken helt borta, höll mig inne hela dagen, satte i en toning i håret, det var ju ändå ca 2 månader sen och utväxten var ca 2cm.. inte snyggt. Solade i vårt solarium, plockade hemma, rensade garderoben och tog bort alla mamma-kläder som jag inte vill ha på mig igen.
Ska rensa lite i Julians idag, han har en del plagg som har tvättats och använts tillräckligt nu.
.. man är inte rastlös när man har barn. När man har tid över, dricker jag kaffe för att fylla på energin..

1 kommentar: