Look by Linn

Läggning på Christofers sätt...

Christofer har sagt att han numera sitter utanför Julians rum och inväntar att han ska somna in själv i sin säng. Jag har hitills legat bredvid och m Colin på magen.
Men nu gjorde jag som C sagt, läste lite, mös och släckte ner och satte mig i gungstolen i dörröppningen till hans rum. Efter bara 15 minuter låg han och nästan sov?! Men...
Så hörde jag Colin dom just vaknat, så jag var tvungen att hämta honom och det var som ny energi för storebror.
Men Colin somnade om.
Julian höll sig i sängen men gjorde några försök att stå upp, leta efter nya nappar, ta lite vatten som han drack väääldigt lååångsamt.
Sen efter 1 timme & 15 min sov han, djupt.
Men jag blev ändå lite impad att han inte gick upp ur sängen från det att vi började läsa sagan. Han visste vad som gällde.
Nu har jag dragit i mig en kaffe, för att invänta att Colin ska vakna och att ha sin vakna kvällsperiod på nån timme..
Annars hade det varit najs att gå och sova... Om jag fått bestämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar