Look by Linn

Sol.. men fortfarande så jäkla kallt.

Igår tog jag min premiärpromenad.. som inte uppskattades av Julian. Christofer nämde innan att han skrek när han satt bredvid Alvin i deras dubbelvagn med. Han sitt där fastspänd, och det ogillas mycket!
Men vad gör man när man har 2.. han får vänja sig när jag går dessa korta promenader helt enkelt. Igår tog jag även läggningen med båda små..
Att lägga Julian är inte jätte smidigt, har inte fått nån bra rutin utan vi brukar gå upp med honom 18.30-19.00, så han leker lite på rummet, läser saga och sen ska han somna..
Så jag tog upp killarna 18.30, Colin var vaken så vi satte oss i Julians säng, ammade honom medans Julian plockade i/och ur lådan.. ca 15 ggr.. Ändå rätt avkopplande att bara sitta där. Men att ha med Colin var ju inte ett avslappande moment för Jukian, han vill karam honom mest hela tiden. Hade han fått, hade han burit iväg med honom, men vi låter de bara kramas.
Efter ett tag, var jag tvungen att ta tag i honom och lägga honom innerst i sängen, med mycket motstånd och protester och jag hade Colin i vänsterarmen och höll Julian i högra ( så det kommer i inte funka med 3 barn, jag har ju bara 2 händer). Till slut kom han till ro och vi började läsa lite och sjunga "Imse Vimse Spindeln". Julian tycker den är riktig rolig, då han gillar att sjunga med och göra rörelser med händerna.
Så efter ha sjungit den 25ggr ..så började han bli trött..
Colin hade somnat redan, men för att hålla honom lugn gungade jag honom hela tiden tills jag märkte att Julian somnat in.
Kl 20.00 kom jag ner igen... då ringde moster mojsan och jag fick en mysig pratstund med henne innan jag gick och la mig med Colin. En viktig sak har jag lärt mig av min uppväxt, att familjen finns alltid där för en.
Idag tog vi en promenad ute i solen, tyvärr var Colin ledsen, när jag vände hemåt och hade haft honom i famnen en stund, hörde jag en liten rap.. så var han glad en liten stund..
Han gillar att ligga ner när han sover, men så fort han är vaken så vill han upp.
Hemma så bär jag mest runt på honom i selen, om jag vill få nått gjort.. det får man ju inte direkt ändå med 2 st men men..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar