Look by Linn

Måånga minusgrader ute...

Har ingen bra termometer, men vänner på fb skriver -17 här i närheten.
Bra att man har många anledningar att stanna inne i myskläder.
Tyvärr måste jag införskaffa mer blöjor strl 1.. hur länge har de den strl?!
Mer nässpray till mig, våtservetter..
och godis!!!
har verkligen hållt mig och inte haft nått snarr hemma, undantaget har varit att ätit mammas bullar 2ggr. Men inget annat sen 2 januari. Tänkte att jag kunde vara lika duktig som när Julian kom, då sket jag i alla sötsaker och gick ner i vikt sakta men säkert.
Men denna gång är sömnen för lite och jag känner att socker behövs ett tag till...
Har 10 pannor kvar, men i denna vargavinter , kan jag ju gömma dem ett tag till under alla myskläder..
Julian är förkyld, snorig och lite hosta.. (han hostar upp slemmet.) Colin har nu börjat nysa, så premiären för sin 1:a förkyldning är avbockad. Jag är förkyld och har en irriterande rethosta..
Igår såg vi på film, och somnade 22.30?!.. kl 00.00 vaknade jag av Julian som grät, puffade upp mannen, som tog hand om en krasslig son, som mest var ledsen. Nässpray, nässug och vyssjande i knät. Jag kan tyvärr inte bara somna om och jag märkte att Colin var lite halvvaken, så det var bara invänta att han skulle vakna, byta på hnm och amma. kl 02. somnade jag..
04.00 vaknade han igen?!.. 05.20 somnade vi...
Vid denna tidpunkt var jag bara glad att det snart var morgon, känns som man får mer vila på dan än på natten.
Och snart kom storebror in, vaken och glad men fortfarande snorig.
Christofer ska jobba i natt.. så sovmorgon till 09.15 fick han, grattis och välkommen till 2-barns-familje-livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar