Look by Linn

I morgon är det lördag

och det betyder GODIS!
Gjorde chokladbollar nyss, tills i morgon. Unnade mig att provsmaka en snutt och nu mår jag illa av att jag verkligen ska äta dem i morgon?!..
Kanske har det gått över tills i morgon..men det har sällan hänt att jag inte är sugen på mer?! I såna stunder är jag väldigt tacksam att gravidhormonerna håller suget i styr.

Idag hade jag bokat lunchdate med Karin, tog hojen till sjukhuset och mötte upp Smittskyddssjuksköterskan. Trodde inte att sjukhusets lunchrestaurang skulle smaka så gott som den gjorde. Strimlad biff, med soltorkade tomater och hakade oliver i en god och krämig sås. Måste försöka mig på detta hemma.

Nu har värmen och solen tagit en paus, lite skönt men lite rastlös blir man vad man ska göra på dagen. I flera nätter nu har jag vaknat vid 02.00-04.30, kan inte somna om och bara ligger och vrider mig, uppe och kissar minst 3ggr. Så jag tog mig en liten vilostund nu på em, när Christofer var hemma.
Julian har även han krånglat med sömnen, men då med läggningen, han har skikit och grinat och igår somnade han 20.3?! vaknade iförsig sent imorse ca 07.00. Efter dusningen leker han mycket på sitt rum och jag märkte nu i kväll att han stressar upp sig själv med vissa leksaker, var tvungen att ta den i från honom och ta honom i famnen och sjöng lite med honom för att varva ner. Tror det hjälpte för nu är det tyst och kl är 18.20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar