Look by Linn

Morgonpromenad idag igen!

I måndags när vi promenerat på djurparken i ca 4 timmar, kändes inte min rygg ok. Det var som om jag gått och svankat en hel dag och sen när jag försökte böja ut ryggen, sa det bara AJ aj aj.. Insåg att jag måste träna mer, så på tisdagmorgonen gick jag ut själv på morgonpromenad, för att samtidigt få lite egentid och att när man drar barnvagnen så hjälper det inte min rygg direkt. Igår var jag och fixade manikyr på morgonen och sen åkte vi till Madde och barnen, jag och Julian. Fullt ös kan man säga. Men i morse var det bara på det igen. När jag traskade in på vår gata så började jag känna regnet i luften. Bra tajming.
Anade faktiskt lite molande värk vid svanskotan (foglossning på g redan?!) när jag skulle gå ner från galgberget. Så jag väljer att inte så alltför fort, utan ett bra tempo och bara ca 45 minuter. Så att ryggen får sträcka på sig och jag får motion och mer energi.
Spännande attse hur denna graviditet utmärker sig..

1 kommentar:

  1. Morgonpromenader i sin ensamhet är rätt sköna! Själv tog jag en springtur runt vårt spår och njöt, allra mest när jag passerade området som är täckt av smultron och hallon. Dit får vi nog återvända hela familjen och plocka! För springer man så springer man ju och då får man nöja sig med doften :) Fortsätt käpma på med dina promenader så att du slipper lite av det onda.

    Kram Matilda
    Gissar att du inte kan kommentera på min blogg, eller ;)?!

    SvaraRadera