Look by Linn

Söndag morgon..

Julian väckte oss båda av ett skrik, troligtvis en mardröm. Kl visade 06.32.

Själv så har jag haft mardrömmar nu ett par nätter, jag drömmar om att jag får missfall.. jag mår inge vidare när jag vaknat..
Denna graviditet började med en blödning på ca 3 veckor, jag som trodde detta var mensen , blev ändå lite orolig när det gått 2 veckor. Ringde till mvc som bad mig göra ett grav-test om blödningen slutar, för det kunde vara positivt, annars kontakta kvinnokliniken för en undersökning. Det är tydligen vanligt att det tar ett tag för hormonerna att hitta balansen igen efter en graviditet, och annat som jag fick veta, sånt som man inte hör nån berätta för en annars...
Så efter 2,5 veckor, då det inte slutat, gjorde jag ändå ett test, som visade positivt. Nu blev jag bara ännu mer nojig då jag fortfarande blödde.. hade jag varit gravid och detta var ett missfall?! Sökta på nätet och hittade alla möjliga svar, men jag ville vara säker på hur min krpp mådde och bokade tid på kvinnokliniken den 7 juni.
Efter det kunde läkaren konstatera att jag var gravid ( fick se ett hjärta slå på skärmen) och i v. 7, svårt att mäta rätt när den är så liten, fick jag veta. Alla andra värden i kroppen var bra. Så skönt, nu kunde jag verkligen slappna av... trodde jag..
Men sen rätt var det är får jag "mensvärk" (detta hände 2 dar i rad på Rossö) eller nästan som att det strålar på ena sidan av magen (detta kändes senast igår), och skit vad skraj man blir, händer det nått så är det inget jag kan varken förutse eller förhindra. Men man är så rädd ifall det skulle hända.
Och så dessa drömmar..
Annars mår jag rätt så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar