Look by Linn

23.30 vaknade jag inatt av att Julian var ledsen..

vaknade snabbt och på vägg till hans rum såg jag att lampan var tänd i trappen. Trodde då att mannen var nere och fastnat framför nån film och tänkte precis använda några ofina ord till honom.. (att han inte kunde ta hand om en ledsen son, om han ändå var vaken, så jag kunde få sova). Upptäckte då att han var inne hos Julian, hade varit där fom att jag somnat vid 22.00..
Julian har haft feber nu sen i måndags och igår kväll hade han 39.3, febern hade bara gått ner till 39. Och han hade ringt sjukvårdsupplysningen, för han var så orolig (medans jag sov i lugnan ro).
Till slut, efter mycket vyssande och mys, gick jag in till stora sängen medans mannen fortsatte med nattpasset.
Det är mycket positivt att den ena är kvällspigg och den andra morgonpigg, när det innebär sjuka barn.
Julian vaknade sen 05.30 och mitt shift började. Det bästa med att han har en stor säng på golvet är att man får plats i den själv. Vi låg och "läste" lite och runt sju, somnade han om?! i ca 30 minuter. Detta har aldrig hänt innan. Eller berodde det på att jag låg och kliade honom på ryggen?!
På dagen verkade han mycket piggare och ingen feber.

Själv så är man rätt mörbultat.. har varit hemma nu i 2 dagar, då jag känt att det är en värk, jag inte klarar av att jobba med.
Men tydligen måste man vara rullstolsbunden, eller hoppa på krykor?! för att kunna bli mer sjukskriven än 50%...
Jag vill ju slippa hamna där.. och skule jag hamna i rullstol, skulle jag få ännu ondare, då jag inte kan sitta utan att få ont.
Nya regler i Sverige..
Till slut gick han med på att sjukskriva mig i 3 veckor 100%, för att sen kunna göra en bedömning, och att jag då ska vara mycket friskare och kunna jobba 50% igen. Åh vad jag önskar att han har rätt. Jag vill verkligen jobba, men med ett minne från när jag var gravid med Julian, blev jag allt annat än piggare i kroppen, tills slut kunde jag bara ligga pga värken..

Jag har nu kollat upp vattengymnastik som ett bra alternativ till träning för mig. Måste hålla igång kroppen, men det får inte göra ont.
På Halmstad Arena har de på fredagar, "Harmonivattengympa" För gravida, och de som har problem med värk i kroppen. Detta skulle kunna passa mig, tänkte jag och åkte dit idag.
Slank ner i basängen i sommarens bikini.. Som redskap användes hantlar i frigolit, som vägde ingenting. Vad är dessa till för?! Hur lätta som helst!
Men under vatten blev de ju supertunga, tjena tjena!
Höll i gång i en timme och under vattnet kände jag ingen värk alls, helt underbart. Tyvärr kändes kroppen blytung när jag klev upp ur badet 1 timme senare.
Hemma kändes foglossningen, ett snäppet värre och ryggen, ja, den hade fått sig en omgång..
Hoppas att det var en engångsföreteelse, för jag måste ge det några ggr till. Kroppen kanske bara måste vänja sig vid kondition?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar