Look by Linn

Igår ringde min läkare 12.05

Skulle ha telefontid mellan 11-12.. om jag var nervös?!

Tyckte inte han tog detta på allvar, förra gången vi pratade, utan bad mig gå till annan läkare och menade att Mvc skulle ta hand om detta.. så jag hade en tid även där nu på tisdag om han inte kunde sjukskriva mig mer, det var ju så han sa; bara 3 v. 100% och sen ska gravida kunna jobba minst 50%.

Men, han frågade först hur jag mådde, sa att det är samma, ibland värre!
Han hade fått bedömningen från sjukgymnasten och även pratat med 2 andra läkare som hade sagt att med min smärta och skada så kan jag inte jobba, så det blir fortsatt sjukskrivning 100%, 6 veckor i taget, enligt socialstyrelsens krav.
Han berättade oxå att de som läkare har så mycket större press på sig från Försäkringskassan, att det inte bara kan sjukskriva folk enligt sin egen bedömning, utan de måste skicka runt patienterna, så inte läkaren får en "stämpel" på sig, som han uttryckte det. "Men det resulterar i att patienten kommer ikläm, men jag tror på dig och kommer göra allt jag kan för att detta ska godkännas".
Då andades jag ut igen. Tack!
Bad han att INTE skicka intyget, utan jag hämtar det på måndagmorgon och kör direkt till jobbet med .. det tog ju över 1 vecka när han skulle skicka på posten förra gången?!

Det är en jobbig sits jag hamnat i, hade verkligen för min egen skull behövt komma ut och jobba denna höst. Får försöka leva på den energin jag fick på jobbet de få veckorna jag var där.
Nu gäller det att röra på mig, lite varje dag. Och må så bra jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar