Look by Linn

Torsdag!

I morse var det bara jag och Julian. Så vi gick upp vid 06.00, ner, djungelboken, frulle, fix och sen gick jag mot dagiset ca 07.10. I morse märkte jag att han kissat igenom igen!? Frågade fröknarna om de visste vad det kunde bero på. De gav förslaget att jag skulle börja ha hel pjamas på honom på natten, om han nu kom åt blöjan och på så sätt, kissade utanför.
Har bara haft blöja och t-shirt, dessa dagar på honom.. så nu kör vi pjamas och hoppas på torr säng.

På jobbet tog jag det bara lugnt och samtalen gick bra, hittade lugnet och mig själv igen.
Efter såna här dagar, blir man bara mer taggad på att jobba och komma in i allt igen.

När jag kom hem sa Christofer att när han hämtade Julian på dagiset, hittade han honom inte!?
Frågade fröknarna och de hänvisade till uteförrådet (igen).. och där var han och slängde och grejade med allt där inne, helt själv, väldigt nöjd.

Mannen, är lite orolig att han leker själv för det mesta..att han inte har några kompisar. Jag är inte lika orolig, han trivs så bra när han grejar själv.. och den tiden kommer när han vill leka med andra, jag tror inte att alla barn har det behovet när de är så små.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Så små barn har ju inte behov av kompisar på samma sätt som äldre; de är intresserade men interagerar väl egentligen med andra i en lek förrän runt 3 år va? Det ger sig! Fast jag känner igen oron....
    Blöjproblemet: prova en storlek större. vet att vi fick gå upp en strl över vikten, för att de skulle funka en hel natt. Och Libero var kass, tyckte vi iaf.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. J är likadan. Han leker för sig själv på dagis. Tror de behöver bli lite äldre innan de kan leka tillsammans. Skönt att hittat något spännande att leka med på gården!

    Kram Anna

    SvaraRadera