Look by Linn

Lördags morgon...3 september!

1 underbar vecka på jobbet har gått. Fredagskvällen befann jag mig i soffan, lite på sne, med kuddar under ena skinkan, magen, mellan knäna och som huvudkudde. Min rygg, den mår inge bra nu. Jag anade att adet kunde komma, men när?!..NU, tydligen.
Dealade med mannen att om han tar alla läggningar denna helg tar jag mornarna, -deal!
Jag kom ingenstans igår, kände bara en rygg som var riktigt mörbultad.
Upptäckte även att mobilen saknades?! Hoppas den ligger kvar på jobbet, annars blev det en kort visit för den mobilen hos mig.

Jag har nu varit hemma i ca 1,5 år och haft det bästa året någonsin.
Men när jag kom tillbaks till jobbet var det som att komma in i nått helt annat och jag bara älskade det. Har nog kommit fram till att jag kom tillbaks till "gamla Linn". Här är jag bara jag, visst, det är mycket bebis och barn-prat. Men e finns inte i närheten, här är det ironi på hög nivå, skratt sälj, tutande och stöttning, puschning och ett jävlar annama.
Man får gå med rena kläder en hel dag, kissa i fred, äta helt själv.
Det är för jäkla kul helt enkelt, tufft men kul.
Kollegorna frågade om jag var trött på kvällen när jag kommit hem?.. Trött?! Jobbet är rena semestern (förrutom att inte ryggen mår bra där). Jag kommer hem med ny energi, det kallar jag lyx.

Vid 06.00 hörde jag någon komma tassande på hallen. Dagen har börjat.
Jag känner efter och ryggen mår inge bättre än igår kväll... I morgon går jag in i v. 20.
Jag kom halvvägs, alltid något.
Men jag vet att värken kommer att gå över, trodde inte det när jag väntade Julian. Men efter han var ute var även smärtan i ryggen borta. Så 20 veckors pissvärk i ryggen, står (ligger) jag gärna ut med. (men jag skulle inte bli ledsen om jag fick lite smärtlindring redan nu)..

Idag kommer en till tjockis hit, ska fixa Jennys hår inför sin väns bröllop. Jag tror att det ligger en liten tjej i hennes mage.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar