Look by Linn

Tisdag den 14 september.

Christofre jobbar dygn.
Så jag tog Julian upp till dagiset och sen hem igen, och så vilade jag. Jenny kom över på lunch, mycket bebisprat och inredning blir det.
Och så lite vila, att jag bara kunde ligga på rygg när jag var gravid med Julian är ett under. Det är det värsta jag kan utsätta ryggen för nu.. Nu ligger jag lite på sidan, med kuddar runt hela kroppen.
Har väntat på sjukintyget av läkaren, som han skulle skickat i förra veckan. Idag hade jag fortfarande inte fått det?! Jag förstår ju att jobbet måste ha det, typ nu! Så jag får ringa dit i morgon, så får jag komma inom och hämta ut det och sen till jobbet, men jag trodde att om de skulle skicka det, skulle jag ha det nästa dag?!
Pratade med MVC igår som läkaren rekomenderade, så nu har jag en tid hos deras läkare, nu på måndag.
Anar att det blir en fajt med Försäkringskassan denna gång, många har sagt att de blivit mycket hårdare med sjukskrivningar iom graviditeten.
Tyvärr har jag en skitskada sen innan, och jag är rätt så säker att det är den som orsakar denna värk och smärta i ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar