Look by Linn

Vabdag i trädgården

Colin gör framsteg; nu kan han hålla flaskan helt själv när han dricker vatten eller sina "shakes". Tyvärr inga framsteg när det gäller febern. Jag trdde inte han hadeså mycket i mrse att jag inte ens kollade, han var hängig ch magen var som vanligt inte 100.. hans mat rinner rakt igenom magen, pga att han äter så lite när han är sjuk. ch när han väll äter så klarar magen inte av att behålla, så nya sängkläder och tvätt även denna morgon. Samt ringa till jobbet, vabdag för mig.
Han var ändå go och glad när vi gick till Vittra för att lämna Julian, fick i han lite mellis innan han tog sin vila 11-14.
Då passade jag på att flytta på våra hallonbuskar (som jag igentligen inte vill ha i vår trädgård). De förra ägarna hade så mycket blommr, rabatter ch skit. Jag har inga gröna fingrar i trädgården... men jag vill ju ha det fint, så på med bikinin, handskarna och spaden...
Före
Längst bort är jrdgubbslandet
Alla stenplattor och växter skulle bort..
Lägg till bildtext
Efter nån timmes svettandes så var det klart och med nyräffsad jord och gräsfrön på plats.
Hallonbuskarna hamnade mellan vinbären och krusbären, ingen aning om de överlever "flytten".
Binin från Mexico kom på, men utanför tomten drog det kallt.
Julian ville klättra i trädet när vi kom hem, hjälpte han upp, sen villle han ner. Och han var nöjd med det. Vi tog lite melon till mellis ch jag tyckte Colin var lite väl varm, 39 i feber.. men han fick i sig bra med vätska. Tyvärr är han mer gnällig och ledsen nu mot kvällen. Stackarn, jag har minne av (kan minnas fel) att Julian inte var så här sjuk eller gnällig, han åt hela tiden, sjuk som frisk. Men killarna är så olika. Vi får ta helgen och kurera oss på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar