Look by Linn

Vattkoppor dag 3

Colin vaknade 2ggr inatt, skrek och var ledsen.    Julian sov redan i vår säng.
Man märker att Colin är mer känslig nu, gnäller och är ledsen men så är han även förkyld. 
Ida och Leah kom över, igen för lite "vi vill oxå ha vattenkoppor". Solen hälsade på efter lunch så barnen lekte för fullt.
Killarna (och Leah) åt bra till middag. Jag checkade in på TK och körde ett Cross Challenge pass. När jag kom hem och duschat är Colin vaken och ledsen. 45 min senare ligger han fortfarande PÅ mig, grinar, sover och hostar.
Ikväll såg Christofer garanterat Pseudomonasfollikulit på Julian, men jag tänker ändå besöka bvc i morgon så att de får titta på bägge pojkarna. Ringde till dem i igår och hon ville att jag skulle återkomma i morgon.    

1 kommentar:

  1. Linn jag tror boven är utslag efter bad i bubbelpool eller bassäng bör föranleda misstanke om Pseudomonasfollikulit, särskilt om fler insjuknar samtidigt.

    Riskfaktorer för att drabbas är dåligt underhållen spa-

    anläggning, lång badtid, åtsittande badkläder och många badande samtidigt.

    Det mest typiska är att utslagen lokaliseras till kroppsdelar som under badet täcks av badkläder.

    Tillståndet är i de flesta fall självläkande på upp till tio dagar och ska inte behandlas med antibiotika.

    Tror detta är boven i dramat.
    Men vi får se vad BVC tror!!
    puss

    SvaraRadera