Look by Linn

Gårdagen;

Innebar en liten date med Madde på stan, bar att gå med en som går ännu långsammare än jag. Spanade efter en vinteroverall i rätt strl till Julian, hittade en på Lindex, där säljaren säger att det är den bästa av alla. Bäst av de ni har eller bäst om man jämför andra märken? Bäst av alla, svarar hon, jag går på detta, men bara för att jag hade 200kr i rabatt. Hem och kollade upp ett test i Vi Föräldrar där Lindex kommer NÄST SIST, av väldigt många?!
Inte bra, inte bra. Som tur är har jag en väldigt omtänksam bror som spanade efter en i Örebro och Köpte då en Didriksson-overall i strl 100 åt Julian. Den var dessutom billigare. Mycket kan jag köpa begagnat men Ytterplagg och skor har jag (ännu en gång) lärt mig att jag måste prova och köpa i bra kvalitet och rätt strl. Min unge växer och växer hela tiden..
Vid lunch kommdet några köpare, så jag fick sålt av lite av min miniloppis.

På eftermiddagen kom Maria och Tage inom för lite bus och fika. Tage går redan innan 1-årsdagen, så de börjar växa ikap varandra. Julian tyckte det var mycket olustigt att det kom in en kille som skrek av glädje lika högt som han själv, så han var helt stum i början?! Sen att Tage oxå ville ge honom stora kramar, tyckte han var lite läskigt. Jag tyckte det var kul att se någon som betedde sig precis som Julian själv, men det tyckte inte han.
jag har köpt 2st Bobby Car så att Julians kompisar ska kunna ha en egen när de leker, men det var nått speciellt med den som just Julian satt på, Tage sken som en sol, hela tiden, medan Julian såg ut som ett frågetecken.
Detta beteende känner jag inte igen från dagis, kanske pga av att de ses för lite. Men det blir ändring på det då även Tage börjar på Vittra efter nyår.






Min rygg var helt kapput igår, oftast sitter det i rejält i några dagar tills jag fått vila, vila och vila. Så när läggningen kom ville jag bara att Julian skulle somna snabbt...han låg inte stilla för 5 öre, när han till slut somnar inser man själv hur trött man är.

Väcktes av Zeus som skrek att han ville ut?! Vad är kl?! 21.30!

1:a gången jag somnat när jag lagt Julian, och jag vet att jag var klarvaken när han somnade, sen gick det visst fort. Så det var bara att gå ner släppa ut vår "vakthund" släcka, låsa och larma. Upp och sova vidare.

Idag ärdet bara jag och Julian, vi blir hemma, mys och mycket vila.

Har några som ska spana på loppisen, jag tycker det är superkul att få rensa i källaren och få några kr för det, utan att behöva åka nånstans.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar