Look by Linn

Uterummet!

I morse kom Julian in vid 04.45.. snorig och hostade slem. Försöker ju då torka snor och få i honom vatten, torka mer snor.. och sen är han inte så trött längre.. anade detta men vad har man för nått val. Snart blir det såna tidiga mornar igen, så det är bara att vänja sig.
Men jag lyfte ändå upp honom i vår säng så han fick sitta lite mysigt, efter en 30min tyckte inte mannen att det var så mysigt med en pratglad son, så han gick in och lade sig i Julians säng. Kvar blev vi och rätt som det var så somnade Julian om?! Helt otroligt tror det var runt 6-tiden och jag kunde oxå somna om, beror endast på graviditeten tror jag. Kl 08.0 vaknade vi igen. Shit vilken sovmorgon det kändes, har aldrig ätit frukost så sent.
Hoppades på fint väder i dag, då jag vile få ordning i uterummet, som nu bara var fullt med löv, damm, och rosa rosor..

Plockade ut allt, i morse kom jag på att det nog var bäst att spara både bordet och stolarna. Det får bli trångt i källaren, men när vi väll behöver detta för kalas och fest då har vi det hemma.
Så, ut med allt och damma och putsa fönstern. Fick upp dessa hyllor som jag hade i källaren sen innan. Hjärta, krukor och hyllor, från Tinzimara, skylt Villa Älde, rosor, plantagen.

Hjärta Tinzimara.

Det ser avskalat ut nu, men bord och stolar samlade bara skit. Så det är bättre att det är tomt, lättare att städa ur när löven blåser in och man får plats med alla barnvagnar, sulkys och snart en dubbelvagn.

Inte så fint att titta ut och bara se vagnar men vad gör man. de kommer under tak och är nära till hands. Nu är rummet fritt att oxå leka i om Julian är ute och grejsar.


Den ända möbel är lådan för dynor som Zeus ligger på, ska hitta en finare filt bara.


2 vagnar och en bil...

De förra ägarna hade en möbelgrupp här inne och det var torrt och relativt varmt. Men vi måste ha glasdörren lite öppen så Zeus kan komma in under tak och ha det gott. Och det resulterar i att det lätt blir skitigt. Tror oxå att 2 st vargavintrar med mängder med snö liggandes på glaset gjorde att "sprickorna" öppnades, då vi märkt att det är lite blött på vissa ställen efter kraftigt regn. Därför vill vi nte ha finare möbler här ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar