Look by Linn

Nora dag 1

Fredag den 7 oktober, kl 07.58 går tåget mot Örebro, via Göteborg.
Hade inte förväntat mig annat än att "springa" efter en energisk 17-månaders unge..
Dock blev jag väldigt skrämd, då det gick upp för mig att tågen är livsfarliga för små barn. Överallt finns skjutdörrar som öppnas efter rörelsedetektorer.
Julian lutade sig mot dessa dörrar och med en väldans fart så öppnas de och far in i väggen, men hans fingrar på...
Jag ser halva händerna kvar... Trodde värkligen det skulle bli ett (flera) blodigt avslut på denna tågfärd, men genom ett under så behöll han alla fingrar.
Och när man tog bort honom så fick han "frispel" och skrek hysteriskt, såklart, det var ju skitkul att springa och leka som man ville.
Poängtera att vi satt kupèn jämte 1:a klass!
Perfekt!

Mutade med russin på 1:a resan till Götet.. då satt han minsann stilla i 10 minuter.

40 minuter innan ankomst till Örebro, somnade han..

Och vaknade när vi mötte mamma på perrongen.

Hem, lunch, sen vidare mot husby och lek med kusinerna.

Mamma, Alicia, Johannes och Julian.






Varför sitta i en skön soffa, när man kan sitta på golvet och få nackspärr?!


..och så fikar vi lite.




Läggningen vid 19-tiden gick kanon och han somnade snabbt.

Dock bara i 2 timmar?!

Trodde ju att han skulle somna om, så vi stannde kvar i sängen.. etfer mycket bök, stök, sittande, liggande i min famn... grinande, vägra somna..

kl 04?! somnade han för att sen ta morgon kl 06?!

Efter tågresan, var jag inte kaxig, och sen med bara ca 3 timmars sömn!

Perfekt start för kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar