Look by Linn

Lördag och helosan i soffan!

Inatt kom han över vid midnatt, då jag är så lättväckt så tar jag alltid upp honm och han lägger sig mot min arm, snurrar lite och ligger emellanåt på tvären.. Han har varit förkyld sen jag hämtade honom från dagis i torsdags och inatt hostade han lite kraxigt, stackarn. Försökte då sätta honom upp så han fick upp hans slem, han fortsatte bara sova.. inte jag.. har han fått andningsstopp 1 gång, kan det hända igen.
Då christofer tar bad och lägg ingen så har jag morgonen. I morse satt han lugnt i soffan och grejsade, tittade till en extra gång, medans jag fixade i hemmet, såg då att han höll enkork i ena handen och en stor HELOSAN-tub, utan kork i andra.
Helosan är ju rätt fet..så han var rätt hal, när jag försökte ta ifrån honom krämen. han förstod inte vad jag gjorde, satt helt oskyldig och rätt glad, med helosan på händer, ansikte, tröja, byxorna... och i vår beiga tygsoffa, utan några överdragningskuddar.
Vad gör man, min mirakelspray som jag köpte till soffan har tagit slut.. skrapade bort det mesta som gick. Sen gjorde jag nått roligt istället, drog ner till stan, schoppade lite inredning till uterummet som ska fixas i morgon och så hem igen.
Hade hoppats på att "nån" fått bort fläckarna.. men så fel jag hade. Mamma och jag hade köpt en rengöringsskum på BoConcept för 349kr. Följde instruktinerna och skummade och fixade. Hoppades på ett mirakel, som inte infriades, så handla inte där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar