Look by Linn

10 januari

Igår ringde Logopeden upp. För mig som mamma var det ett rätt jobbigt möte i måndags (Christofer tyckte det var jobbigt att inte kunnat vara med), men jag vill ju bara Julians bästa och han är sen i pratet. Så.. Hanna kommer ta kontakt med bvc, som tar kontakt med en barnpsykolog (som kommer jobba med Julian ang pratet, men på ett annat sätt än vad logopeden gör). Hanna tar även kontakt med Vittra som samarbetar med kärnhuset, där personal kommer komma till förskolan och vara aktiv i Julians vardag (om jag förstod det rätt).  Sen om ca 3 månader ska vi till logopeden igen..
Hon tyckte att han hade både talsvårigheter OCH koncentrationsvårigheter?!..
Det kändes nog jobbigast att höra.
Detta beslut sa hon efter att vi umgåtts i samma rum i 50 min och han inte ville sitta stilla på stolen, när hon bad och att han inte gjorde som han blev tillsagd av henne ett antal ggr, ex "Julian, kan du ge mig den gröna bilen?!" Hon tror även att det är nått fel på hans hörsel...
Visst han har mycket myror i brallan, det har han alltid haft, vi har ju inget annat att jämföra med, så för oss har han bara varit Julian.
Jag berättade allt vidare till fröknarna på vittra och de har verkligen studerat Julian dessa dagar. Idag vid hämtning, så sa de att han har verkligen ingen fel på hörseln, han sitter och gör saker  med de andra, lyssnar (ibland inte för han inte vill). Han har kompisar som ropar till honom när han kommer till dagis och vill kramas och han beter sig som de allra flesta andra. Helt normalt. De ger en så feedback, så skönt att höra, de har nog sett att jag varit orolig. Har INTE varit den kaxigaste de senaste dagarna...
Är det nån av er som läser min blogg som har barn som varit sen i talet?! Julian fyller 3 i maj... Skriv gärna eller maila på linnbryngelson@hotmail.com vóre skönt att få höra hur ni gick till väga och hur det utvecklades...

Idag behövde jag en kompisboost
date med Martina och Juni på stan
sallad till lunch på Roberts Coffe, vi går dit i får plats med våra barnvagnar helt enkelt
Lägg till bildtext
50% på REApriset som medlem på KappAhl,  Ja tack!
Kul att börja jobba med tröjor som inte är urtvättade..
Toppar nu 50kr styck!!!
Efter jag hämtat Julian från dagis kom Ida och Leah.
Colin blir matad med banan
Roligaste leksaken tyckte även Leah, en gång till.. en gång till...
När Christofer kom hem från jobbet var laxen klar i ugnen. Killarna åt middag medans jag fick egotid på gymmet. Idag lev det 10min/crosstrainern en runda inne på gymmet med styrka och sen 30min på bandet.
Så jäkla skönt. Mitt mål är som sagt att bli starkare  och tajta till kroppen nu när jag nått min målvikt. Och bästa puchen får jag av mina vänner på Instagram och facebook, TACK! Ni tycker jag pushar er, men NI puchar mig MINST lika mycket. Med era träningstips och bilder.



Skickat från min Samsung Mobil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar