Look by Linn

Top Model, snösklask & barfotabarn

Ungarna vaknade 06.. så lugn natt inatt. På morgonen är det full rulle, de leker gärna bredvid varandra, helst med samma saker.. phu.. men vi har frtfarande inte satt nån "fördröjning" under kistlocket, så jag sitter med när de leker där. Julian kör mycket trots när det är byta blöja, ta på kläder... Myyysig start på morgonen.
Nu är det riktig "Halmstd-vinter" dvs snöslask! Och så blåser det ..underifrån?!.. Mår mycket bättre idag och tänkte mig först en promenad efter dagislämning.. men traskade hem istället med Clin. Han somnade precis när vi rullafde in på altanen.
Så jag skyndade på att dra på mig träningskläderna och cyklade framför Top Model, på tv3/play
Det är inte så jobbigt att cykla ( vi har ingen jätteavancerad, så inga intervaller här inte) men shit vad svettigt det blir.
Efter jag sett cyklat klart får jag info att denna tjej är från Nora. Heja Malin.
Colin sov i 2 timmar, så jag hann både träna, duscha och äta i fred. Sen var det hans tur.. och han kör samma bordsskick sm vanligt. Sen blev det städning och tvätt. Han är med överallt. Han står gärna/hänger  mot kistan och lådan med leksaker.
När vi hämatde Julian hade snön försvunnit ännu mer.. is, slask och löv.. livsfarlit att gå ute. Tog med Colin in till Julian, som vanligt ville han inte gå hem,-Nej! säger han pch så busar han vidare med kompisar. Hade tom med hans favvleksak, Batman-figuren, men inte ens den lockade honom att följa med. Gick ut med Clin först i vagnen och sen kom en fröken med Julian, tack! Dock protesterade han med både stövlar, jacka och mössa.. fick ner honom i vagnen. Och sen snabbt hem, men jag km inte långt förrän han hade dragit av sig stövlarna.. tog på.. han drog av.. ca +2 ute.. jag lät han vara utan.. Han var glad. En annan tjej på dagis kom tydligen i pjamas i morse..  det kändes rätt skönt för mig. Inte ensam med trotsen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar