Look by Linn

2 busbarn, sprängande huvudvärk, påskpynt, 7 tänder & 1:plats... Kl är bara 14:00

Onsdag och barnen är hemma. Jag kunde ha bett dagis ha dem där även idag, men så i drömmarna tror och hoppas man att de är ju inte så jobbiga. Jag kan nog vila ändå. Tur att jag är tänker positivt om mina busbarn. När Colin sov fm-luren så mös vi i soffan.
Fruktmellis redan kl 09, då inser man att dagen blir lång. Kaffe och värktabletter. Har en fruktansvärt sprängande huvudvärk, som ör över hela pannan och ner till snoken. Troligtvis bihålerna som vägrar ge med sig. Ringde 1177, som sa att det kan ta ett tag om det bitit sig fast. Jo men visst.. jag märker det. Svettattackerna på nätterna har hållit sig borta i 2 nätter, jippie och ingen feberfrossa. Så lite smink och fix i håret och man ser iallefall inte ut som man känner sig.
Ställde fram tupparna på köksbrdet, Julian var jätteduktig ch hjälpte till. Han blev väldigt förtjust i tupparna som jag fått av mamma, att han gärna ville ta ner på golvet och leka med dem.
Detta underbara ägg lade jag på ljusfat och under en stor vit boa under. Enkelt och läckert. Smidigt när påskpyntandet tar 10 minuter. Inga ambitiner att pynta mer i huset än i köket. Tack mamma för alla fina påsksaker som nu pryder köket.
Vi har en väldigt stor soffa.. kan man inte tro ibland.
Saft och kex till fikat, vi firar att Colin nu har 7 st bissingar. 4 uppe och 3 nere.
Batman får smaka av Julians kex, det är inte dåligt.
Och så får jag ett mms, av söta kollegan Malin
 " kolla vem som ligger högst upp på heat:en!! Grattis! :)
Ett skämt eller?! Jag har ju knappt jobbat, bara varit sjuk sen start känns det som. Men "sengångaren" hade visst lite koll de få dagar jag jobbade. Vilken egokick! (men känner att jag la ribban liite väl högt, lite press när jag kommer tillbaks, eller så får jag skylla på att det var pga lågt blodtryck och bihåleinflammationen?!).
Tack Malin för att du gjorde mig så glad.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar