Look by Linn

Sjukstugan tutar på...

Mössorna som pojkarna fick av mamma har töjt sig. Väldigt passande tyckte Christofer som då tog Julians och Colins passade till Julian. Vilken lycka att ha samma som pappa.
De tog sig en promenad på fm, jag stannade inne med vildingen, som bara vill dra papper ur toarullen och dra mig i håret.
Jag tog saccosäcken idag ch hoppades att den skulle ge min kropp en bra boost.
Lägg till bildtext
Då jag fortfarande känner mig risig i kroppen (har ju förstått att mitt blodvärde var jävligt illa, typ att jag skulle behöva ligga inne och gå blod) så ville jag träffa en läkare redan idag istället för att ringa till Tudor i morgon. Läkaren på Tudor hade bett mig komma dit på måndag om jag inte blivit bättre. Jag är definitivt inte bättre idag. Ringde till vårdcentralen på Nyhem som har helgöppet. Där ville hon att jag skulle vänta tills i morgon och gå till Tudor, då Tudor är en privatklinik så kommer hon inte in i deras journaler. Berättade mina värden sen i fredas och hon tyckte att jag skulle till botten med odling i bihålerna och mina blodvärden., det måste finnas en orsak varför min kropp ger så dåliga värden, alltså inte mår bra. Efter så lång sjuktid (berättade om influensan i 1 vecka, sen bihåleinflammation i 1 vecka o sen bihåleinflammation igen + mina skitvärden). Så menade hon på att ju mer jag kör på... Ju sämre mår min kropp just nu. Min kropp är sjuk. "Du ska inte jobba, du ska inte kunna jobba med din kropp som den är just nu".
Vilken kanonjobbstart jag fick?!
Jag har ju känt mig trött och sliten men som 2-barnsmamma är ju inte det så ovanligt. Tvingade mig själv att vara sjuk förra måndagen, för att ladda upp kroppen. Men det hjälpte inte ett skit.
Så det blir att ringa Tudor i morgonbitti och gå till grunden med allt. Fattar inte varför de inte tar alla odlingar och prover 1:a gången man är där?! Nu blir det mitt 3:e besök och jag är inte ett dugg bättre. Detta tar bara tid, energi och sjukdagar från jobbet.
Om jag låter bitter?! Jag är bitter och chokladsugen, som fan.

1 kommentar:

  1. Ät choklad vett jag!!! De dör ingen av kram madde

    SvaraRadera