Look by Linn

Ett friskhetstecken?!

När man längtar att hämta hem busarna från dagis.
Colin log genom fönstret när han såg mig.
Men det räckte att säga -Hej! till Julian och fråga om han ville följa med hem. Så började hans protester. Han skulle stanna och vägrade släppa ifrån sig ipaden till Tage. Jag hade Colin i famnen så att samtidigt få med sig Julian... Gick ju sådär...
Det är ingen ide att locka Julian med nått, har han bestämt sig så skiter han i vilket lock jag har och komma med. Jag tar Colin först, klär på honom och sätter fast han i vagnen. Sen går (springer) jag efter Julian,( som nu oxå sitter kvar med ipaden) har jag lyckats fått med honom utanför grinden så är alternativen att han är på upptäcksfärd i Italien, gömmer sig i torksskåpet eller busar med en kompis.
En sån där harmonisk hämtning, idag igen.
Idag körde han race runt ytterkläderna med några andra, (när han brottats klart med Tage) så det är bara att fånga honom i farten och bära honom till hans kläder.
På vägen hem vägrade han mössa. Visst solen sken men dessa kalla vindar är förrädiska.
Hemma lockade jag med apelsin och eftermiddagen gick rätt smärtfri. Att ta kort på oss själva är Såå kul, Julian måste samtidigt visa vad han gör (ikväll ipaden).
Han är ju så go när han är lugn.
Allt är relativt.

Lite extra värktabletter så kör vi jobb i morgon.   

Tack mamma för ett positivt samtal, vissa dagar behövs de lite extra mycket. 
Älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar