Look by Linn

Skärtorsdag

Slocknade strax efter 21 igår kväll, skapligt trött. Jag hörde inte ens när Colin vaknade vid 23.. då sover man tungt. Men Julian vaknade vid 02-tiden och var ledsen, inte inatt igen hann jag tänka innan han km över till oss, men han somnade om snabbt. I mrse hann jag både piffa till mig och käka frulle innan jag var tvungen att tom väcka Julian. Colin var lite vaken
Lägg till bildtext
Lägg till bildtext
Och så kommer jag till dagis och möts av detta på anslagstavlan.. Inget som min man informerade mig om. Så vi bidrog med varken ägg eller påskpyntade barn.
Colin började leka direkt, han är coollugn på dagis.
Marcus, ensam herre på täppan, om man säger så. Han har lagt ribban högt som ny på jobbet, och jag är säker på att den kommer höjjas.
Fina kollegor, Malin och Helena och lilla Emil i magen
Som tradition på jobbet så har det vait påsktävling, hela veckan och vinsterna, en massa kilo godis. Perfa då jag hurtat lite i veckan. Frippe vann 4kg, galet bra jobbat. Jag kom typ sist så jag fick "bara" ett halvt kilo, men kanske tur det.
Alex och Helena mina vapendragare sen Alfa-tiden 2008
Lägg till bildtext
Idag fick vi sluta kl 12, så jag åt påskgodiset till lunch,( väldigt bra för min mage som protesterade direkt, måste ha mat!) Hem, tog lite fil ch skulle gå brt till Karin och hjälpa henne i deras flytt.
Går ut och smäller igen dörren...
Innanför är mina hemnycklar.
Jag låser mig ute!!! Första gången nånsin, och troligtvis inte den sista. (tack gode gud att jag hade mobilen på mig och att inte barnen var inne själva).
Christofer jobbar.
Men han får sig en skrapa via telefon att han borde komma inom och lämna sina nycklar och liksom rädda mig, skita i sina patienter och sitt jobb. Men det kan han ju inte alls göra, men säger att Yvonne är hemma och passar Inez, Alvin och Leon, går inom henne och hon räddar upp situationen, tack för lånet av nycklarna. Sen traskar jag vidare i solen mot Karin, Väldigt tacksam att vi bor på samma område, 5 min till Yvonne, och sen 5 minuter så var jag hos Karin och Stefan. Kartonger ÖVERALLT.
Vi bar lite lådor, fikade, snackade skit, plockade upp all möjlig porslin och konstaterade att mamma Eva köpte 1 sort av varje mugg till sina barnbarn. Matchande, nej.. Mycket skratt och interna skämt... precis som det ska vara.
Står här och pressar ner allt papp i en kartong.
Har redan fått deras extranyckel, det känns tryggt.
Deras alldeles för stora soffa är nu delad i tre, och kommer troligtvis inte kunna att sättas ihop, men vi får väll se.. Lite Förebilder fick jag bjuda på, det kommer ju bara bli bä
Den förra husägaren sålde denna taklampa som hänger i trappen, så läcker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar